LLP Comenius
"Podróże kształcą.
Podróżujmy razem!"
Strona polska projektu - link
Strona angielska projektu - link
Zakończył się II etap projektu „Pierwsze uczniowskie doświadczenia drogą do wiedzy”. Głównym jego celem było wdrożenie elastycznego modelu edukacji, dostosowanego do indywidualnych potrzeb i możliwości uczniów, z wykorzystaniem nowatorskich metod i treści kształcenia. Na zajęciach wspierano rozwój umysłowy, emocjonalny, społeczny, fizyczny i motoryczny poprzez kształtowanie kompetencji kluczowych w oparciu o teorię inteligencji wielorakich Howarda Gardnera. Praca z uczniami klasy Ib prowadzona była podczas zajęć obowiązkowych oraz na zajęciach dodatkowych, które odbywały się trzy razy w tygodniu. Wyzwalając własną kreatywność pedagogiczną nauczyciel prowadzący realizował swoje autorskie pomysły, projektując sytuacje edukacyjne tak, aby dziecko miało szansę działać w obszarze swoich mocnych stron. Następnie po nabraniu zaufania i ugruntowaniu poczucia własnej wartości – otworzyło się, bez lęku, na obszary, w których jest słabsze. Tylko taka kolejność gwarantuje u dziecka pojawienie się otwartości na nowe, trudniejsze dla niego sytuacje. Projekt zakończył się 15 VI 2010 r. pokazem umiejętności uczniów dla rodziców i zaproszonych gości.
Alina Gamoń